A-level

Fancy Blue Stroke

About me:
VIOLET
我叫大威,爱喝咖啡

站内图片请勿无端转载/二次利用/商用
可能会有引起不适的内容,请确认tag

Tumblr: http://alevel21.tumblr.com
ins: violetchief
Twitter: @VIOLETchief

Pieces - Sum 41

今天来更个不是图的……心中最棒的盾冬曲。

一直都很喜欢SUM41,这首曲子是<chuck>这张专辑里的也比较早了,曲风没有后期那么口味重还挺清新的,当时听没觉得什么,直到四刷完美队2后回家的路上shuffle曲子一上来就是这首,曲调和歌词都太切合我心目中盾冬的感觉在地铁上对着车门儿差点儿没哭出来……

感觉不管代入到大盾还是吧唧都很适合,努力想要找回Bucky的Steve,和努力想要做回Steve心目中样子的Bucky。

可能我自己心中盾冬的感情就是这样的吧。请务必点开听一听,曲子很好听。

附上歌词,中文翻译是虾米上直接copy过来的,翻得不错,我也翻不出更有文采的版本了……


I tried to be perfect, but nothing was worth it.

Only you.



Sum 41 - Pieces



I tried to be perfect
我曾努力想要变得完美
But nothing was worth it
但是发现一切都不值得
I don't believe it makes me real
这些让我变得不真实
I thought it'd be easy
我认为这些都很简单
But no one believes me
但是没人相信我
I meant all the things I said
相信我说的每一句话

If you believe it's in my soul
如果你相信我这颗灼热的崩溃的心
I'd say all the words that I know
我便会坦露我所有的心声
Just to see if it would show
你只需在一旁静静的聆听
That I'm trying to let you know
那就是我想要你知道的
That I'm better off on my own
然后我会一个人继续生活
This place is so empty
我的世界如此空虚
My thoughts are so tempting
只有想象才可以如此诱人
I don't know how it got so bad
我不明白为什么会陷入这深深的绝望
Sometimes it's so crazy that nothing can save me
有时候疯狂会令我无法自拔
But it's the only thing that I have
但它却是我唯一拥有的东西
If you believe it's in my soul
如果你相信我这颗灼热的崩溃的心
I'd say all the words that I know
我便会坦露我所有的心声
Just to see if it would show
你只需在一旁静静的聆听
That I'm trying to let you know
那就是我想要你知道
That I'm better off on my own
我还是一个人会比较好
(On my own!)
I tried to be perfect
我曾努力想要变得完美
It just wasn't worth it
最后才发现一切都不值得
Nothing could ever be so wrong
没有什么东西是完全错误的
It's hard to believe me,It never gets easy
这个世界也永远没我想的那么简单
I guess I knew that all along
这点我自始自终都明白
If you believe it's in my soul
如果你相信我这颗灼热的崩溃的心
I'd say all the words that I know
我便会坦露我所有的心声
Just to see if it would show
你只需在一旁静静的聆听
That I'm trying to let you know
那就是我想要你知道
That I'm better off on my own
然后我会继续活在我自己的世界里

E N D

评论(5)
热度(50)

© A-level | Powered by LOFTER